Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i płatności (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Wymiar godzin: 5 godzin lekcyjnych
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Adresaci: pracownicy biur rachunkowych, młodsi księgowi oraz wszystkie osoby, które chcą kompleksowo od podstaw poznać zasady funkcjonowania CIT lub pogłębić wiedzę i umiejętności z zakresu objętego niniejszym programem nauczania.
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy. Czas szkolenia kursu wynosi 12 godzin lekcyjnych w tym konsultacje indywidualne ze słuchaczami kursu.
Zakres tematyczny:
Zasady prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów- omówienie zmian wynikających z Rozporządzenia Ministra Finansów i Gospodarki z 6 września 2025 roku
- metoda memoriałowa i kasowa (uproszczona) prowadzenia KPIR
-przychody podstawowe i pozostałe w KPIR
-ewidencjonowanie zakupu towarów i materiałów oraz kosztów ubocznych
-ewidencjonowanie wynagrodzeń
- ujmowanie pozostałych kosztów działalności w KPIR
-zasady sporządzania spisu z natury
-wpływ VAT na dokonywanie zapisów w KPIR, numer KSeF w KPiR
Dokumenty księgowe będące podstawą dokonywania zapisów w KPIR
-faktury, faktury VAT RR, rachunki
-dokumenty księgowe
-dokumenty wewnętrzne
-zbiorcze zestawienia dokumentów czy nadal będzie możliwe?
-raporty fiskalne
-faktura wystawiona do paragonu
Przychody i koszty podatkowe w KPIR
-data powstania przychodu, przychody zwolnione w ramach ulg senior czy wielodzietny
- przeliczanie przychodów wyrażonych w walucie obcej
-przychody z nieodpłatnych świadczeń
-definicja kosztów podatkowych
-data ujęcia kosztów w KPIR
- przeliczanie kosztów wyrażonych w walucie obcej
-różnice kursowe dodatnie i ujemne
-amortyzacja jako szczególny rodzaj kosztu, ustalanie wartości początkowej środka trwałego
- składka zdrowotna w KPiR
- ujęcie wynagrodzeń i składek ZUS w KPIR
- samochód w firmie – rozliczenia podatkowe po zmianach od 2026 roku
- ujęcie ubytków, przecen w KPiR
- remanent początkowy i końcowy w KPiR
Ewidencja środków trwałych i WNiP w KPiR w obliczu nowej struktury JPK-ST, omówienie jej zawartości
Zamknięcie roku podatkowego w KPIR – nowe struktury JPK-KPIR i JPK ST i terminy wejścia ich w życie
-wyliczenie podatku za rok podatkowy
-wpływ różnic remanentowych na wysokość podatku
-sporządzenie zeznania podatkowego
- zawartość struktury JPK-KPiR
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
- Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
- Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
- Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Po zakończeniu kursu słuchacz:
- Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
- Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
- Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
- Wymienia i rozumie obowiązujące zasady etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie paragraf 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz.2175 z późn. zmianami).
Informacja o kadrze
Małgorzata Rzeszutek - doktor ekonomii oraz doradca podatkowy z ponad 15 letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej, praktyk księgowości oraz ekspert podatkowy specjalizujący się w tematyce VAT, cen transferowych, schematów podatkowych. Jako szkoleniowiec prowadzi zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT również podatków branżowych w dziedzinach takich jak podatki dla podmiotów medycznych, przedsiębiorstw komunalnych oraz podatek VAT dla samorządów. Autor wielu publikacji w prasie branżowej, wykładowca w szkołach wyższych z tematyki podatkowej. Jako doradca przewodzi zespołowi doradców zajmujących się tworzeniem procedur dla firm w zakresie schematów podatkowych, należytej staranności, KSeF , podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.