Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
02.06.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
08:30
Typ:
szkolenie
Tryb:
online
Opłata:
430,- zł od osoby
400,- zł Cena dla członków

Szkolenie: Instrumenty finansowe w praktyce polskich przedsiębiorstw (Uor i MSSF)

 

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności). 
  

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

 

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 8.30 

 

Treści kształcenia:

1) Omówienie regulacji prawa bilansowego dotyczącego regulacji instrumentów finansów:
a) Polskie regulacje prawa bilansowego (pełny zakres regulacji)
b) MSS 9 „Instrumenty finansowe”
2) Ewidencja w księgach rachunkowych instrumentów finansowych, m.in.:
a) Akcje.
b) Obligacje.
c) Kredyty.
d) Pożyczki.
3) Ujmowanie instrumentów finansowych (w tym skutków wyceny) w:
a) Bilansie.
b) Rachunku zysków i strat.
c) Rachunku przepływów pieniężnych.
d) Zestawieniu zmian w kapitale własnym.
4) Metody wyceny instrumentów finansowych.
5) Podatek odroczony a instrumenty finansowe
6) Instrumenty pochodne - transakcje zabezpieczające i ich prezentacja w księgach rachunkowych (m.in. kontrakty forward, opcje), rachunkowość zabezpieczeń.

 

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

 

Efekty kształcenia:

  • Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu
  • Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
  • Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Po zakończeniu kursu słuchacz:

  • Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
  • Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
  • Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
  • Wymienia i rozumie obowiązujące  zasady etyki zawodowej

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

 

Informacje o kadrze:

dr Bogusław Wacławik – adiunkt w Katedrze Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wykładowca SKwP o/o w Krakowie na kursach certyfikowanych I, II oraz III stopnia dla głównych księgowych. Nagrodzony przez American Institute of Certified Public Accountants (AICPA) z USA oraz Chartered Institute of Management Accountants z Wielkiej Brytanii w kategorii „Teaching Excellence 2022: CIMA Aligned Course – Poland”.  Autor i współautor licznych artykułów i publikacji naukowych z zakresu rachunkowości i prawa cywilnego. Specjalizuje się w krajowych i Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem finansowym, w tym stabilizowania wyników finansowych przedsiębiorstw przy wykorzystaniu instrumentów pochodnych (m.in. obroniona rozprawa doktorska i praktyka). Dyrektor międzynarodowych studiów podyplomowych ,,Rachunkowość menedżerska UEK-CIMA" realizowanych z Instytutem Rachunkowości Zarządczej z Wielkiej Brytanii oraz Stowarzyszeniem Biegłych Rewidentów/Księgowych ze Stanów Zjednoczonych. Koordynator, w ramach Europy Środkowo-Wschodniej, międzynarodowej ścieżki dydaktycznej UEK-CIMA dla Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Administrator i egzaminator licencjonowanego międzynarodowego Centrum Egzaminacyjnego UEK-ACCA działającego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (ACCA - Association of Chartered Certified Accountants). Członek Rady Nadzorczej spółki giełdowej Frozen Way SA.

 

Zapisy na szkolenie:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.

 

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. 

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:

ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Toruńska 24
85-023 Bydgoszcz

tel. 52 348 43 77
tel. 52 348 43 80
fax 52 348 43 88

szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
biuro@bydgoszcz.skwp.pl

ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976