Bilansowe zamknięcie roku 2025
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Bydgoszcz, wzorem lat ubiegłych, proponuje Państwu skorzystanie z Akcji Edukacyjnej SKwP „BILANS I PODATKI 2025”, adresowanej do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, dyplomowanych księgowych SKwP i osób zajmujących się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.
Tematyka szkolenia AKCJA BILANS 2025 obejmuje zagadnienia związane z zamknięciem roku obrotowego, w szczególności dotyczące: prawidłowego ustalania wyniku finansowego, procedur i zasad sporządzania rocznego jednostkowego sprawozdania finansowego, zasad wyceny aktywów i pasywów oraz kwestii podatkowych.
UCZESTNICY SZKOLENIA:
AKCJA „BILANS I PODATKI 2025” adresowana jest do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, dyplomowanych księgowych SKwP i osób zajmujących się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.
PAKIET TRZECH MODUŁÓW (3 dni szkolenia) - FORMA STACJONARNA
- 26.11.2025 r. Moduł I - Zamknięcie roku i sporządzanie jednostkowych sprawozdań finansowych
- 11.12.2025 r. Moduł II - Podatki PIT i CIT – przygotowanie do zamknięcia roku i zmiany na 2026 -
- 05.12.2025 r. Moduł III - Podatek VAT 2025 -
MODUŁ I: Zamknięcie roku i sporządzanie jednostkowych sprawozdań finansowych
- Zmiany prawa bilansowego
- Zmiany w ustawie o rachunkowości w roku 2024/2025 i ich wpływ na sprawozdanie finansowe za rok 2025
- Nowości i zmiany w krajowych standardach rachunkowości i stanowiskach wydanych przez Komitet Standardów Rachunkowości oraz ich wpływ na sprawozdanie finansowe za rok 2025
- Nowe struktury logiczne w podatku dochodowym JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – zmiany w planach kont
- Harmonogram prac związanych z zamknięciem roku w rachunkowości
- Czynności przygotowawcze – sprawdzenie poprawności i kompletności zapisów
- Praktyczne aspekty inwentaryzacji – metody, terminy, rozliczenie
- Procedura zamknięcia ksiąg, zatwierdzenia SF i jego upublicznienia
- Badanie sprawozdania finansowego
- Zasady wyceny i prezentacji wybranych aktywów i pasywów
- środki trwałe i wartości niematerialne
- zapasy
- należności i zobowiązania
- rozliczenia międzyokresowe
- rezerwy
- odroczony podatek dochodowy
- kapitały własne
- Rachunek zysków i strat – ustalenie i prezentacja
- Przychody w ujęciu bilansowym – wycena i analiza kompletności
- Koszty w ujęciu bilansowym – wycena i analiza kompletności
- Podatek dochodowy bieżący i odroczony
- Zasady sporządzania informacji dodatkowej
- Pozostałe elementy sprawozdania finansowego
- Zdarzenia po dniu bilansowym, zmiany polityki, korekta błędów lat ubiegłych
- Najczęściej popełniane błędy i wątpliwości przy sporządzaniu rocznych sprawozdań finansowych
WYKŁADOWCA: Jadwiga Szczotka - Doktor nauk ekonomicznych, biegły rewident. Posiada wieloletnie doświadczenie w sporządzaniu oraz badaniu sprawozdań finansowych. Wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce z zakresu rachunkowości. Członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce i Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Autorka zbiorów zadań wydawanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz licznych publikacji naukowych z zakresu rewizji finansowej i rachunkowości.
MODUŁ II: Podatki PIT i CIT – przygotowanie do zamknięcia roku i zmiany na 2026
-
- Źródła przychodów w CIT/PIT - podział przychodów na zyski kapitałowe i przychody z innych źródeł w CIT, przychody działalności gospodarczej w JDG
- Ustalenie prawa do stawki 9% CIT za 2025 r.
- Moment rozpoznania przychodu podatkowego w CIT i PIT w tym wpływ KSeF na przychód podatkowy
- Koszty podatkowe CIT i PIT na przełomie roku, korekty przychodów i kosztów. Wpływ KSeF na moment rozpoznania kosztu podatkowego
- NKUP-y podatkowe – wybrane zagadnienia, w tym praktyczne omówienie kosztów w jednoosobowych działalnościach gospodarczych
- Praktyczne rozliczenie roczne ulg w CIT i PIT pozwalających na odliczenie od podstawy opodatkowania różnych kosztów firmowych (ulga na marketing, na robotyzację, na wprowadzenie produktu na rynek, na kształcenie pracowników, na sport, na ekspansję i inne)
- Identyfikacja usług zakupionych od podmiotów zagranicznych i obowiązki płatnika związane z rozliczeniem podatku u źródła (CIT-10Z, PIT-8AR, informacje IFT, wypłaty przekraczające 2 mln zł) – w tym interpretacja ogólna MF z 2025 dot. należytej staranności oraz beneficjenta rzeczywistego
- JPK CIT/PIT – nowe obowiązki podatników związane z obligatoryjnym corocznym przekazywaniem ksiąg rachunkowych – hasłowe omówienie
- Przejście z wyniku bilansowego na wynik podatkowy – w formie warsztatu
- Podatek minimalny za 2025 – kogo dotyczy?
- Zmiany w CIT/PIT w 2026 r. – co warto wiedzieć
WYKŁADOWCA: Arkadiusz Gaczyński - Doradca podatkowy, partner zarządzający KrafTax Sp. z o.o. Specjalizuje się w zagadnieniach prawno-podatkowych związanych z przekształceniami podmiotów gospodarczych oraz tematyce cen transferowych. Prowadzi szkolenia w zakresie podatków dochodowych.
MODUŁ III: Podatek VAT 2025
- Check lista obowiązków przy zamknięciu roku
- Prawo do odliczenia VAT, proporcja odliczenia VAT i korekty VAT
- Zasady i terminy wystawiania faktur
- Data powstania obowiązku podatkowego
- Transakcje wewnątrzwspólnotowe
- Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie
- Działalność socjalna, promocyjna, reklamowa i reprezentacyjna związana z zakończeniem roku
- Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodu
- Zmiany przepisów dotyczące podatku VAT – podsumowanie roku 2025
- Omówienie najważniejszych wyroków NSA/TSUE
- Planowane zmiany w VAT w 2026 r. – KseF – zagadnienia wybrane.
WYKŁADOWCA: Anna Michalak - Doradca podatkowy, specjalista z zakresu prawa podatkowego i administracyjnego. Partner w spółce SMW TAX ADVISORy z Wrocławia pomaga klientów przy restrukturyzacjach oraz reprezentuje ich przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Posiada doświadczenie zawodowe w wielu międzynarodowych firmach doradczych oraz w polskich i niemieckich grupach kapitałowych. Prowadzi także audyty podatkowe oraz przeprowadza szkolenia branżowe.
Cena PAKIETU (3 dni szkolenia) wynosi:
- 1200 zł dla członków zwyczajnych, członków wspierających, osób z Bydgoską Kartą Rodzinną3+ i Kartą Dużej Rodziny (wymagane jest opłacenie składki rocznej łącznie z 2025 rokiem)
- 1350 zł dla pozostałych osób
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.