WÓJT GMINY SICIENKO
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
główny księgowy
w Referacie Oświaty, Kultury i Sportu Urzędu Gminy w Sicienku
- Wymagania niezbędne:
- Głównym księgowym, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, może być osoba, która:
- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- nie był prawomocnie skazany wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Znajomość prawa, w zakresie:
- - ustawy o samorządzie gminnym;
- ustawy o finansach publicznych;
- ustawy o rachunkowości;
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: od osób prawnych;
- ustawy o podatku od towarów i usług.
- Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie zawodowe w pracy w księgowości, co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku Głównego Księgowego w jednostce samorządu terytorialnego, jednostce sektora finansów publicznych, mile widziane doświadczenie w jednostkach oświatowych;
- znajomość przepisów szczególnych dotyczących zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych;
- znajomość zasad finansowania zadań oświatowych na szczeblu gminy jako organu samorządu terytorialnego;
- znajomość przepisów z zakresu rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, Karty Nauczyciela, Kodeksu postępowania administracyjnego, Prawa zamówień publicznych, prawa pracy, ustawy o ochronie danych osobowych;
- posiadanie umiejętności przygotowywania danych statystycznych, tworzenia prognoz, sprawozdań, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
- znajomość przepisów dotyczących zasad korzystania ze środków zewnętrznych;
- komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.
- predyspozycje do pracy na stanowisku głównego księgowego.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- prowadzenie rachunkowości placówek oświatowych
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, stosownie do udzielonych pełnomocnictw;
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z obowiązującymi przepisami; - dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych i gospodarczych;
- przygotowanie materiałów w zakresie sprawozdawczości dotyczącej wykonania budżetu placówek oświatowych oraz sporządzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej;
- przygotowanie materiałów w zakresie sprawozdawczości statystycznej;
- nadzór nad rozliczeniem inwentaryzacji okresowych, kontrolnych, zdawczo-odbiorczych w placówkach oświatowych;
- współpraca z kierownikami obsługiwanych jednostek w zakresie opracowania i zmiany planów finansowych;
- dokonywanie analiz i kalkulacji kosztów działalności jednostek obsługiwanych;
- bieżąca analiza wykorzystania środków finansowych przekazanych placówkom oświatowym,
- tworzenie i aktualizowanie planu kont, instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji inwentaryzacji i innych zarządzeń wewnętrznych regulujących funkcjonowanie gospodarki finansowej obsługiwanych placówek oświatowych,
- nadzór nad windykacją należności;
- realizacja procedur kontroli zarządczej;
- wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów, wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki należą do kompetencji głównego księgowego;
- Warunki pracy na stanowisku
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;
- umowa o pracę - pełen etat;
- praca w budynku Urzędu Gminy w Sicienku, ul. Mrotecka 9, na pierwszym piętrze, budynek bez windy, posiada podjazd;
- praca w godzinach: 7:30-15:30 - poniedziałek, środa i czwartek; w godz. 7.30-17.00- wtorek;
w godz. 7.30-14.00 w piątek; - praca w zespole;
- codzienny kontakt telefoniczny.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Sicienku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Urząd Gminy w Sicienku jest pracodawcą równych szans. Oferty rozpatrywane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonanie polityczne, przynależność związkowa, pochodzenie etnicze, wyznanie, orientacje seksualna czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną. Osoba z niepełnosprawnością może skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny - opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem oraz własnoręcznym podpisem;
- życiorys zawodowy (curriculum vitae) - opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub
e-mailem oraz własnoręcznym podpisem; - kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- kserokopie świadectw pracy;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- podpisane oświadczenia o:
- o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe,
- o nie byciu prawomocnie skazany wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w związku z ogłoszeniem naboru;
- dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych;
- referencje, jeśli takie posiada;
- inne dokumenty, jeżeli obowiązek ich złożenia wynika z odrębnych przepisów;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać
z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).
Zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przed wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Wymagane dokumenty kandydat może złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Sicienku w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach pracy Urzędu (w poniedziałek, środa i czwartek 7:30-15:30, wtorek 7:30-17:00, piątek 7:30-14:00) lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Sicienku ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko.
Oferta winna zostać złożona lub przesłana w zamkniętej kopercie opatrzonej dopiskiem „Nabór
na głównego księgowego w Referacie Oświaty, Kultury i Sportu” w terminie do 25 września 2024 r. do godz. 15:30. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Sicienku.
- Dodatkowe informacje:
Oferty, które wpłyną do Urzędu po terminie nie będą rozpatrywane.
Nabór przeprowadzi, powołana przez Wójta Gminy Sicienko, Komisja konkursowa, w dwóch etapach:
- I etap obejmuje formalną analizę dokumentów,
- II etap stanowi merytoryczną ocenę kandydatów, może składać się z rozmowy kwalifikacyjnej lub/i testu kwalifikacyjnego.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie o terminie II etapu naboru. Zastrzega się prawo zakończenie otwartego naboru, bez rozstrzygnięcia lub jego unieważnienie
w dowolnym czasie bez podania przyczyny.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Sicienku https://bip.sicienko.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy
w Sicienku, ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 52 31 17 413 i 52 31 17 480.
Wójt
/-/ Piotr Chudzyński
Sicienko, 16 września 2024 r.