Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
17.04.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
online
Opłata:
385,- zł od osoby

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności). 
 

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 7 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 09:00 

Treści kształcenia:

OBOWIĄZKI SPRAWOZDAWCZE - raportowanie terminów zapłat przez podmioty gospodarcze:

Termin na złożenie sprawozdania – kwiecień 2025 r..

Wyłączenie transakcji z obowiązku sprawozdawczego;

Kurs przeliczeniowy transakcji w walucie obcej;

Wykazywanie udzielanych terminów zapłat z podziałem na poszczególne okresy;

Przedstawianie niezapłaconych w terminie należności przez nas i naszych dłużników;

Problemy praktyczne związane z wykazywanymi danymi, w tym: spór z klientem, korekta faktury i termin oddania kwot, zapłata częściowa, przedpłata, kompensata;

Skutki nie złożenia sprawozdania;

Aspekty techniczne składanych sprawozdań: podpisywanie sprawozdania, korygowanie sprawozdania.

Przepisy dotyczące zasad zapłat za transakcje gospodarcze:

pojęcie transakcji handlowej w ustawie – kiedy obowiązuje ustawa;

pojęcie podmiotu publicznego, podmiotu gospodarczego;

pojęcie dużego, średniego, małego i mikro przedsiębiorcy;

moment zapłaty przez przedsiębiorcę.

Oświadczenie o dużym przedsiębiorstwie:

wzór oświadczenia składanego przez dużego przedsiębiorcę;

oświadczenie składane przez mikro, małego i średniego przedsiębiorcę;

terminy składania oświadczenia;

forma składania oświadczenia.

Terminy zapłat w transakcjach handlowych:

termin 30 dni jako termin wynikający z faktury – podstawowa zasada;

maksymalny termin 60 dni;

zasady liczenia terminu płatności zawarte w ustawie;

otrzymanie a wystawienie faktury – znaczenie praktyczne uregulowań;

ustawa a uregulowania umowne pomiędzy kontrahentami;

pojęcie zapłaty według ustawy;

skutki prawne braku zapłaty w przewidzianym terminie;

konieczność badania towaru a terminy płatności;

termin 30-dniowy jako obowiązujący jednostki samorządu terytorialnego i jednostki budżetowe.

zasady umowne a zasady zawarte w ustawie – problemy praktyczne.

Terminy płatności dla podmiotów publicznych:

zasady ustalania terminów zapłat;

termin 30-dniowy – kiedy?

termin 60 – dniowy jako wyjątek od zasady;

zasady płatności przy podmiotach leczniczych.

Konsekwencje braku zapłaty w terminie – zasady naliczania rekompensaty i odsetek:

wzrost rekompensaty z 40 EUR do nawet 100 EUR;

przypadki naliczania rekompensaty;

kurs przeliczeniowy stosowany do rekompensaty;

rekompensata a funkcjonowanie podmiotów publicznych i samorządowych – obowiązek naliczania czy dobrowolność;

odsetki za nieterminową zapłatę;

odsetki ustawowe, odsetki podatkowe a odsetki za opóźnienie w zapłacie – zasady naliczania;

zaliczanie zapłaty na należność główną, odsetki i rekompensatę – zasady;

zasady rozpoznawania przychodu podatkowego i kosztu uzyskania przychodu w przypadku rekompensaty.

Czyn nieuczciwej konkurencji oraz postępowanie karne w przypadku opóźnień w zapłacie:

Pojęcie czynu nieuczciwej konkurencji;

Postępowanie karne – zasady, tryb;

Kary przewidziane ustawą – wzór wyliczenia;

Ponowne karanie w przypadku „recydywy”

Dyskusja z uczestnikami na czacie

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia:

Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu

Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem

Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Informacje o kadrze:

Joanna Patyk  Prawnik, Doradca Podatkowy Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawnopodatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku VAT.

Zapisy na szkolenie:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. 

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:

ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

 

ul. Toruńska 24
85-023 Bydgoszcz

tel. 52 348 43 77
tel. 52 348 43 80
fax 52 348 43 88

szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
biuro@bydgoszcz.skwp.pl

ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976