Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 7 godzin lekcyjnych.
Rozpoczęcie: godzina 09:00
Treści kształcenia:
OBOWIĄZKI SPRAWOZDAWCZE - raportowanie terminów zapłat przez podmioty gospodarcze:
Termin na złożenie sprawozdania – kwiecień 2025 r..
Wyłączenie transakcji z obowiązku sprawozdawczego;
Kurs przeliczeniowy transakcji w walucie obcej;
Wykazywanie udzielanych terminów zapłat z podziałem na poszczególne okresy;
Przedstawianie niezapłaconych w terminie należności przez nas i naszych dłużników;
Problemy praktyczne związane z wykazywanymi danymi, w tym: spór z klientem, korekta faktury i termin oddania kwot, zapłata częściowa, przedpłata, kompensata;
Skutki nie złożenia sprawozdania;
Aspekty techniczne składanych sprawozdań: podpisywanie sprawozdania, korygowanie sprawozdania.
Przepisy dotyczące zasad zapłat za transakcje gospodarcze:
pojęcie transakcji handlowej w ustawie – kiedy obowiązuje ustawa;
pojęcie podmiotu publicznego, podmiotu gospodarczego;
pojęcie dużego, średniego, małego i mikro przedsiębiorcy;
moment zapłaty przez przedsiębiorcę.
Oświadczenie o dużym przedsiębiorstwie:
wzór oświadczenia składanego przez dużego przedsiębiorcę;
oświadczenie składane przez mikro, małego i średniego przedsiębiorcę;
terminy składania oświadczenia;
forma składania oświadczenia.
Terminy zapłat w transakcjach handlowych:
termin 30 dni jako termin wynikający z faktury – podstawowa zasada;
maksymalny termin 60 dni;
zasady liczenia terminu płatności zawarte w ustawie;
otrzymanie a wystawienie faktury – znaczenie praktyczne uregulowań;
ustawa a uregulowania umowne pomiędzy kontrahentami;
pojęcie zapłaty według ustawy;
skutki prawne braku zapłaty w przewidzianym terminie;
konieczność badania towaru a terminy płatności;
termin 30-dniowy jako obowiązujący jednostki samorządu terytorialnego i jednostki budżetowe.
zasady umowne a zasady zawarte w ustawie – problemy praktyczne.
Terminy płatności dla podmiotów publicznych:
zasady ustalania terminów zapłat;
termin 30-dniowy – kiedy?
termin 60 – dniowy jako wyjątek od zasady;
zasady płatności przy podmiotach leczniczych.
Konsekwencje braku zapłaty w terminie – zasady naliczania rekompensaty i odsetek:
wzrost rekompensaty z 40 EUR do nawet 100 EUR;
przypadki naliczania rekompensaty;
kurs przeliczeniowy stosowany do rekompensaty;
rekompensata a funkcjonowanie podmiotów publicznych i samorządowych – obowiązek naliczania czy dobrowolność;
odsetki za nieterminową zapłatę;
odsetki ustawowe, odsetki podatkowe a odsetki za opóźnienie w zapłacie – zasady naliczania;
zaliczanie zapłaty na należność główną, odsetki i rekompensatę – zasady;
zasady rozpoznawania przychodu podatkowego i kosztu uzyskania przychodu w przypadku rekompensaty.
Czyn nieuczciwej konkurencji oraz postępowanie karne w przypadku opóźnień w zapłacie:
Pojęcie czynu nieuczciwej konkurencji;
Postępowanie karne – zasady, tryb;
Kary przewidziane ustawą – wzór wyliczenia;
Ponowne karanie w przypadku „recydywy”
Dyskusja z uczestnikami na czacie
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Informacje o kadrze:
Joanna Patyk Prawnik, Doradca Podatkowy Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawnopodatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku VAT.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.