Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 3 godziny lekcyjne
Rozpoczęcie: godzina 9:00
Planowane zmiany w 2025 r. dotyczące rozliczania PPK:
- Automatyczny zapis po 2 latach a nie po 4 latach;
- Osoby po 55 r. objęte automatycznym zapisem;
- Nowy limit dla dodatkowej rocznej opłaty;
- Możliwość szerszego inwestowania przez Fundusze;
- Skutki zmian dla pracodawców – obowiązki związane z szybszym zapisem oraz automatycznym zapisem osób po 55 roku życia.
Aktualne problemy związane z funkcjonowaniem PPK
- Wyliczanie okresu do zgłaszania do PPK – zgłaszanie w ciągu 14 dni, 3-miesięcy, ponowne zatrudnienie w ciągu 12 miesięcy, zawarcie umowy cywilnoprawnej a potem umowy o pracę;
- Naliczanie składek od pracownika – stawka podstawowa, prawo do stawki obniżonej, wynagrodzenie za czas choroby a PPK;
- Naliczanie składek od pracodawcy – wysokość składki, rozpoznawanie przychodu pracownika a moment wpłaty kwoty do PPK, korekty wynagrodzeń a wpłaty do PPK
- Druki związane z PPK oraz druki RCA składane do ZUS;
- Problemy praktyczne związane z PPK: rezygnacja przez pracownika z PPK przed wpłatą kwot do PPK, wpłata do PPK po ustaniu zatrudnienia, rozliczenia podatku PIT od PPK
- Pytania uczestników na czacie
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Wykładowca:
Joanna Patyk Prawnik, Doradca Podatkowy Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawnopodatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku VAT.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu potwierdzenia realizacji terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. Prosimy dokonać wpłatę po potwierdzeniu przez nas realizacji szkolenia.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.