TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 03 marzec 2025 r. od godz. 16.30 do 19.45
- Kurs prowadzony jest w formule stacjonarnej.
WYKŁADOWCA
Piotr Nowaczyk
PROGRAM
- Zajęcia 1:
- Pobieranie programu PŁATNIK oraz pliku wspomagania
- Instalacja programu PŁATNIK: pojęcie Administratora oraz hasła do uruchomienia programu
- Tworzenie bazy danych i archiwum programu: hasła do bazy danych i archiwum
- Ustawienia programu, zmiana ustawień w zakresie funkcjonowania programu
- Zakresy funkcjonowania programu PŁATNIK: pasek Menu, pasek Narzędzia
- Zakresy działania programu płatnik, obszar roboczy
Zajęcia 2:
- Automatyczna aktualizacja komponentów programu, aktualizacja danych płatnika składek
- Tworzenie kartotek: płatnika składek, osoby ubezpieczonej
- Schematy ubezpieczeń, kody tytułów do ubezpieczeń
- Kody wykonywanego zawodu
- Dokumenty dotyczące zgłaszania danych dotyczących płatnika składek (ZPA, ZFA, ZAA, ZBA, ZWPA)
- Informacje dla celów ubezpieczeń społecznych (IWA, RIA, RPA, ZSWA)
Zajęcia 3:
- Tworzenie dokumentów dotyczących zgłaszania danych do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego dotyczących ubezpieczonego (ZUA, ZZA, ZCNA, ZIUA, ZWUA)
- Korygowanie dokumentów zgłoszeniowych w zakresie danych ubezpieczonego, okresów podlegania ubezpieczeniom
- Współpraca programu PŁATNIK z zewnętrznymi programami kadrowo-płacowymi
- Imienne raporty dotyczące: podstaw wymiaru składek, przerw w opłacaniu składek, wypłaconych świadczeń (RCA, RSA)
- Miesięczna deklaracja rozliczeniowa (DRA)
- Zestaw dokumentów
Zajęcia 4:
- Manualne tworzenie dokumentów, import dokumentów, zasilanie inicjalne
- Zasady tworzenia dokumentów korygujących
- Filtrowanie imiennych raportów
- Najczęściej pojawiające się komunikaty dotyczące błędów w dokumentach i zestawach przed wysłaniem dokumentów do ZUS
- Komunikaty dotyczące błędów w dokumentach przetworzonych przez ZUS
- Wyjaśnienia w zakresie: zestaw wysłany, zestaw przetworzony
Zajęcia 5:
- Formy komunikacji z ZUS za pośrednictwem platform elektronicznych e-ZUS, e-PUAP
- Sposoby autoryzacji danych Użytkownika: podpis kwalifikowany, profil zaufany, bankowość elektroniczna
- Konsultacje indywidualne
OPŁATA
- 520,00 zł/ osoby dla członków wspierających i zwyczajnych Oddziału Okręgowego w Bydgoszczy, posiadających opłaconą składkę
- 550,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.
HARMONOGRAM:
03.03.2025 | 16:30-19:45 |
5.03.2025 | 16:30-19:45 |
10.03.2025 | 16:30-19:45 |
12.03.2025 | 16:30-19:45 |
17.03.2025 | 16:30-19:45 |
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”) oraz dokonanie wpłaty na nasz
Rachunek bankowy: 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976
do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych, jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć zostanie wysłana drogą mailową.
Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności..
Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.