Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
24.04.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
online
Opłata:
430,- zł od osoby
400,- zł Cena dla członków Stowarzyszenia

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Rozpoczęcie : 09:00

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/ 

Wymiar godzin: 8 godzin lekcyjnych

Treści kształcenia: 

PŁATNIK 10.02.002

Zapoznanie ze wzorami dokumentów przekazywanych do ZUS – zasady wypełnienia

Obsługa programu Płatnik:

Podstawy zasad pracy w programie, omówienie menu głównego,

Tworzenie kartotek płatnika i ubezpieczonego,

Tworzenie dokumentów pierwszorazowych:

Zgłoszeniowych,

Rozliczeniowych,

Innych.

Import dokumentów z programów kadrowo-płacowych,

Dokumenty zmiany i korekty,

Komponenty i słowniki,

Statusy przetworzenia,

Kartoteki płatnika i ubezpieczonych,

Przekazywanie dokumentów do ZUS (bez faktycznego wysłania, omówienie).

Wyjaśnienie pojęć certyfikatów/podpisów,

 

Szczegóły procesu dokonywania korekt informacji przezywanych do ZUS:

Ćwiczenia w zakresie tworzenia dokumentów korygujących/zmiany:

Zgłoszeniowych płatnika:

Zgłoszeniowych ubezpieczonego i członków rodzin: ZUA i ZZA, ZWUA, ZCNA

Omówienie  wprowadzonych nowych druków RCA i DRA.

Tworzenie  dokumentów KOA, ustalenie liczby ubezpieczonych do DRA   i IWA

Omówienie rodzajów zawiadomień o błędach z ZUS (WDR),

Omówienie załączników do zawiadomień:

Lista ubezpieczonych dla których brak jest raportów imiennych

Wypisy z raportów imiennych, wykaz raportów imiennych

Wypis z deklaracji wraz z WDR, rozbieżności pomiędzy DRA i WDR

Wykaz deklaracji powtórzeniowych

Korekty dokumentów rozliczeniowych: DRA,RCA,RSA.

Inne (IWA, ZSWA, OSW, RIA, RPA).

Ćwiczenia praktyczne

Metody kształcenia

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi w formie online, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na szkoleniu będzie nabycie umiejętności polegających na:
- doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
- wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.

Informacja o wykładowcy

Danuta Sowa – specjalista w zakresie kadr i płac z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem zawodowym w działach HR dużych jednostek, ekspert i doradca prowadzący własną praktykę, wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, w tym organizowanych przez oddziały Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

 

Warunki płatności

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. 

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:

ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

 

ul. Toruńska 24
85-023 Bydgoszcz

tel. 52 348 43 77
tel. 52 348 43 80
fax 52 348 43 88

szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
biuro@bydgoszcz.skwp.pl

ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976