Bilansowe zamknięcie roku 2024
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Bydgoszcz, wzorem lat ubiegłych, proponuje Państwu skorzystanie z Akcji Edukacyjnej SKwP „BILANS I PODATKI 2024”, adresowanej do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, dyplomowanych księgowych SKwP i osób zajmujących się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.
Tematyka szkolenia AKCJA BILANS 2024 obejmuje zagadnienia związane z zamknięciem roku obrotowego, w szczególności dotyczące: prawidłowego ustalania wyniku finansowego, procedur i zasad sporządzania rocznego jednostkowego sprawozdania finansowego, zasad wyceny aktywów i pasywów oraz kwestii podatkowych.
Tematyka szkoleń obejmuje trzy moduły szkoleniowe, w tym jeden z rachunkowości i dwa z podatków.
- Zamknięcie roku i sporządzanie jednostkowych sprawozdań finansowych
- Podatki dochodowe 2024 – przygotowanie do zamknięcia roku i zmiany na 2025
- Podatek VAT 2024
Termin i miejsce:
- Zajęcia odbywają się od 9:00 do 15:00
- Forma: online
Koszt JEDNEGO MODUŁU (1 dzień szkolenia) wynosi:
- 400 zł dla członków, osób z Bydgoską Kartą Rodzinną3+ i Kartą Dużej Rodziny
(wymagane jest opłacenie składki członkowskiej rocznej łącznie z 2024 rokiem) - 440 zł dla pozostałych osób
Dodatkowo, zachęcamy wszystkich uczestników Bilansu 2024 do zakupu książki "Zamknięcie roku 2024" wyd. RACHUNKOWOŚĆ, dostępnej za 240 zł. Zamówienie publikacji proszę zgłaszać w polu DODATKOWE INFORMACJE na formularzu zgłoszenia.
CZAS TRWANIA KURSU:
Kurs obejmuje 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
Kurs realizowany jest w formie online.
UCZESTNICY SZKOLENIA:
AKCJA „BILANS I PODATKI 2024” adresowana jest do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, dyplomowanych księgowych SKwP i osób zajmujących się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.
WYKŁADOWCA
Anna Michalak - doradca podatkowy, specjalista z zakresu prawa podatkowego i administracyjnego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu VAT oraz podatków dochodowych, wspomaga klientów przy restrukturyzacjach oraz reprezentuje ich przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Posiada doświadczenie zawodowe w wielu międzynarodowych firmach doradczych oraz w polskich i niemieckich grupach kapitałowych. Prowadzi także audyty podatkowe oraz przeprowadza szkolenia branżowe.
MODUŁ III: Podatek VAT 2024
- Check lista obowiązków
- Ulga na złe długi
- Oznaczenia GTU i inne w JPK_VAT
- Biała lista podatników VAT
- Prawo do odliczenia VAT, proporcja odliczenia VAT i korekty VAT
- ustalenie proporcji oraz preproporcji, korekta roczna podatku naliczonego
- wpływ korekty VAT na rozliczenie w podatku dochodowym
- zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego
- przypadki, w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego
- możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych
- gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
- zasada neutralności (wyrok TSUE)
- należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego
- Zasady i terminy wystawiania faktur
- na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach
- „pusta faktura” i jej skutki
- „refakturowanie”
- faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty
- dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
- faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, dokumentowanie rabatów pośrednich
- duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury
- różnica między „anulowaniem” faktury a korektą do „zera”
- Data powstania obowiązku podatkowego
- określenie daty powstania obowiązku podatkowego
- data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
- w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT
- świadczenia o charakterze ciągłym
- Transakcje wewnątrzwspólnotowe
- Warunki, jakie należy spełnić, aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów
- wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego
- rola informacji podsumowującej
- Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie
- rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów
- terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE
- warunki, spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym
- Działalność socjalna, promocyjna, reklamowa i reprezentacyjna związana z zakończeniem roku
- Opodatkowanie VAT niektórych wybranych świadczeń na potrzeby reprezentacji i reklamy – przekazanie kontrahentom „koszy prezentowych”, prezentu świątecznego w postaci butelki alkoholu, gadżety reklamowe, przyjęcie świąteczne, wystrój firmy, czy imprezy integracyjno-promocyjne
- Działalność socjalna i inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników – imprezy świąteczne, prezenty, bony i talony
- Pomoc powodzianom
- Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodu
- Kiedy podatek należny będzie mógł być kosztem podatkowym?
- Kiedy podatek naliczony będzie mógł być kosztem? Uwaga na transakcje zagraniczne z UE i spoza UE – podejście organów podatkowych
- Zmiany przepisów dotyczące podatku VAT – podsumowanie roku 2024
- Wybrane interpretacje, objaśnienia i komunikaty Ministra Finansów wydane w trakcie 2024 r. w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących stosowania ww. zmian w podatku VAT
- Omówienie nadchodzących zmian w podatku od towarów i usług w 2025 r. oraz 2026 r. (z uwzględnieniem ogólnych zagadnień dot. KSeF).
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.