Bilansowe zamknięcie roku 2024
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Bydgoszcz, wzorem lat ubiegłych, proponuje Państwu skorzystanie z Akcji Edukacyjnej SKwP „BILANS I PODATKI 2024”, adresowanej do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, dyplomowanych księgowych SKwP i osób zajmujących się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.
Tematyka szkolenia AKCJA BILANS 2024 obejmuje zagadnienia związane z zamknięciem roku obrotowego, w szczególności dotyczące: prawidłowego ustalania wyniku finansowego, procedur i zasad sporządzania rocznego jednostkowego sprawozdania finansowego, zasad wyceny aktywów i pasywów oraz kwestii podatkowych.
Tematyka szkoleń obejmuje trzy moduły szkoleniowe, w tym jeden z rachunkowości i dwa z podatków.
- Zamknięcie roku i sporządzanie jednostkowych sprawozdań finansowych
- Podatki dochodowe 2024 – przygotowanie do zamknięcia roku i zmiany na 2025
- Podatek VAT 2024
Termin i miejsce:
- Zajęcia odbywają się od 9:00 do 15:00
- Forma: stacjonarna
Koszt JEDNEGO MODUŁU (1 dzień szkolenia) wynosi:
- 400 zł dla członków, osób z Bydgoską Kartą Rodzinną3+ i Kartą Dużej Rodziny
(wymagane jest opłacenie składki członkowskiej rocznej łącznie z 2024 rokiem) - 440 zł dla pozostałych osób
Dodatkowo, zachęcamy wszystkich uczestników Bilansu 2024 do zakupu książki "Zamknięcie roku 2024" wyd. RACHUNKOWOŚĆ, dostępnej za 240 zł. Zamówienie publikacji proszę zgłaszać w polu DODATKOWE INFORMACJE na formularzu zgłoszenia.
CZAS TRWANIA KURSU:
Kurs obejmuje 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
Kurs realizowany jest w formie stacjonarnej.
UCZESTNICY SZKOLENIA:
AKCJA „BILANS I PODATKI 2024” adresowana jest do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, dyplomowanych księgowych SKwP i osób zajmujących się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.
WYKŁADOWCA: Arkadiusz Gaczyński
Doradca podatkowy, partner zarządzający KrafTax Sp. z o.o. Specjalizuje się w zagadnieniach prawno-podatkowych związanych z przekształceniami podmiotów gospodarczych oraz tematyce cen transferowych. Prowadzi szkolenia w zakresie podatków dochodowych.
MODUŁ II: Podatki dochodowe 2024 – przygotowanie do zamknięcia roku i zmiany na 2025
- Podział przychodów na zyski kapitałowe i przychody z innych źródeł, ujęcie w CIT-8.
- Ustalenie prawa do stawki 9% CIT za 2024 r.
- Moment rozpoznania przychodu podatkowego w CIT i PIT.
- Nieodpłatne świadczenia w CIT i PIT
- Koszty podatkowe CIT i PIT na przełomie roku, korekty przychodów i kosztów.
- Praktyczne rozliczenie roczne ulg w CIT i PIT pozwalających na odliczenie od podstawy opodatkowania różnych kosztów firmowych (ulga na ekspansję, na robotyzację, na wprowadzenie produktu na rynek, na sport, na kulturę i inne)
- Identyfikacja usług zakupionych od podmiotów zagranicznych i obowiązki płatnika związane z rozliczeniem podatku u źródła (CIT-10Z, PIT-8AR, informacje IFT, wypłaty przekraczające 2 mln zł)
- NKUP-y podatkowe – wybrane zagadnienia, w tym praktyczne omówienie kosztów w jednoosobowych działalnościach gospodarczych
- Opodatkowanie przerzuconych dochodów - zasady ustalenia podatku; wyłączenia z obowiązku stosowania przepisów o przerzuconych dochodach.
- Podatek minimalny w CIT – nowe obowiązki już za 2024 r.
- Przejście z wyniku bilansowego na wynik podatkowy – w formie warsztatu z omówieniem deklaracji CIT-8 wraz z załącznikami
- Obowiązki deklaracyjne i informacyjne podatników PIT za 2024 r.
- JPK-CIT od 2025 – omówienie najważniejszych zagadnień
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.