MODUŁ RACHUNKOWOŚĆ
Adresaci szkolenia:
Tradycyjnie na przełomie roku Stowarzyszenie Księgowych organizuje akcję szkoleniową „BILANS 2024 online”. Akcja BILANS adresowana jest do kadr finansowo – księgowych uczestniczących w sporządzaniu rocznego sprawozdania finansowego.
W tym roku nasza propozycja tematyczna dotyczyć będzie zagadnień związanych z zamknięciem roku 2024, sporządzeniem sprawozdań finansowych oraz zmian w systemie podatkowym, które zaszły w bieżącym roku. W zakresie rachunkowości wykładowcą będzie biegły rewident Monika Matyszewska.
Program szkolenia:
- Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych
- zmiany ustawy o rachunkowości i krajowych standardów rachunkowości
- projektowane zmiany ustawy o rachunkowości
- uproszczenia sprawozdań finansowych micro, małych i pozostałych jednostek
- zmiany i uproszczenia polityki (zasad) rachunkowości a rzetelność sprawozdań finansowych
- Zasady sporządzania, zatwierdzania i ogłaszania sprawozdań finansowych
- elektroniczne sprawozdania finansowe
- obowiązki głównego księgowego i kierownika jednostki związane ze sporządzaniem, zatwierdzaniem i ogłaszaniem sprawozdań finansowych
- Ogólne zagadnienia związane z zamknięciem roku
- harmonogram prac związany z zamknięciem roku i sporządzeniem sprawozdania finansowego
- inwentaryzacja – przedmiot, metody, przygotowanie, przeprowadzenie i rozliczenie
- podmioty powiązane
- Wycena i prezentacja wybranych pozycji aktywów i pasywów w bilansie
- ujmowanie, wycena i prezentacja wybranych pozycji bilansu
- aktualizacja wartości aktywów
- kapitały własne
- rezerwy, RMB, zobowiązania warunkowe
- wycena sald w walutach obcych
- Rachunek zysków i strat – ustalenie i prezentacja
- charakterystyka poszczególnych pozycji z uwzględnieniem KSR
- wynik finansowy a podstawa opodatkowania
- Zasady sporządzania informacji dodatkowej (z uwzględnieniem zasad dla jednostek mikro i małych)
- Zdarzenia po dacie bilansu i kontynuacja działania, ze szczególnym uwzględnieniem KSR 14
- Inne elementy sprawozdania finansowego
- Najczęściej popełniane błędy i wątpliwości przy sporządzaniu rocznych sprawozdań finansowych
ORGANIZACJA:
Szkolenie odbędzie się w czwartek 09.01.2025 r. od godz. 09:00 do godz. 15:45.
Szkolenie jest organizowane poprzez platformę ClickMeeting lub MS Teams, do której link zostanie Państwu przesłany na podany przy zgłoszeniu adres mailowy w dniu szkolenia.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku i dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
UCZESTNICY OTRZYMAJĄ:
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodnie ze wzorem MEN
PROWADZĄCY:
Monika Matyszewska – Biegły rewident, od 2019 r. prezes Regionalnej Rady PIBR w Gdańsku, wieloletni wykładowca SKwP.
OPŁATA:
440 zł od osoby
Należność po wcześniejszym potwierdzeniu terminu realizacji szkolenia przez Biuro Oddziału prosimy kierować na nasz rachunek bankowy: 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976
Ważne
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszony udział.