Adresaci szkolenia:
Tradycyjnie na przełomie roku Stowarzyszenie Księgowych organizuje akcję szkoleniową „BILANS 2024 online”. Akcja BILANS adresowana jest do kadr finansowo – księgowych uczestniczących w sporządzaniu rocznego sprawozdania finansowego.
Szkolenie adresowane jest do dyrektorów, pracowników działów księgowości, członków komisji inwentaryzacyjnych, zespołów spisowych oraz pracowników odpowiedzialnych za prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji.
Cel szkolenia: Zapoznanie z zasadami prawidłowego przeprowadzenia procesu inwentaryzacji w firmie oraz rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych
PROGRAM SZKOLENIA:
- Pojęcie, funkcje i cele inwentaryzacji.
- Etapy, harmonogram czynności inwentaryzacyjnych.
- Podstawowe zasady inwentaryzacji:
- Metody przeprowadzania inwentaryzacji
- Spis z natury:
- przebieg i dokumentacja spisu z natury
- arkusze spisowe
- spis składników trudno mierzalnych i niedostępnych
- dokumentacja spisu z natury
- czynności po zakończeniu spisu z natury
- inwentaryzacja obcych składników majątkowych
- Inne techniki inwentaryzacyjne:
- inwentaryzacja w drodze pisemnego potwierdzania sald
- weryfikacja poprzez porównanie danych wynikających z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
- Różnice inwentaryzacyjne:
- kompensowanie niedoborów i nadwyżek
- odchylenia w granicy norm oraz poza granicami norm
- skutki zdarzeń nadzwyczajnych
- niedobory- skutki w podatku dochodowym oraz w VAT
- odpowiedzialność materialna pracowników i sposób ich rozliczania
- Dokumentacja przeprowadzania inwentaryzacji:
- instrukcja inwentaryzacyjna, zarządzenie w sprawie inwentaryzacji
- obowiązki poszczególnych osób w przygotowaniu inwentaryzacji
- ruch składników majątku w czasie trwania spisu z natury
- sprawozdanie z kontroli spisu z natury
- zakończenie inwentaryzacji i zalecenia pokontrolne
- Dyskusja i zakończenie
ORGANIZACJA:
Szkolenie odbędzie się w czwartek 13.12.2024 r. od godz. 09:00 do godz. 13:00.
Szkolenie jest organizowane poprzez platformę ClickMeeting lub MS Teams, do której link zostanie Państwu przesłany na podany przy zgłoszeniu adres mailowy w dniu szkolenia.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku i dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
UCZESTNICY OTRZYMAJĄ:
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodnie ze wzorem MEN
PROWADZĄCY:
Agnieszka Mroczkiewicz - Biegły rewident. Wielokrotny główny księgowy. Wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce na kursach certyfikowanych oraz współpracownik wielu uczelni na Pomorzu. Właściciel biura rachunkowego oraz opiekun klubu biur rachunkowych przy SKwP.
OPŁATA:
275 zł od osoby
Należność po wcześniejszym potwierdzeniu terminu realizacji szkolenia przez Biuro Oddziału prosimy kierować na nasz rachunek bankowy: 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976
Ważne
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszony udział.