TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 04 października 2024 r. od godz. 09.30 do 15.30
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Joanna Podkówka-Sędek - wieloletni wykładowca prawa podatkowego i rachunkowości w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Specjalista z zakresu podatku VAT. Prowadzi także warsztaty praktyczne i szkolenia wewnętrzne dla pracowników działów finansowych i księgowych. Doświadczony wykładowca akademicki. Dyrektor finansowy – główny księgowy w międzynarodowej firmie produkcyjnej. Posiada również doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych i przeprowadzaniu audytów podatkowych.
OPIS
Szkolenie adresowane jest do pracowników działów księgowości, fakturowania, głównych księgowych, dyrektorów finansowych oraz przedsiębiorców. Celem szkolenia jest omówienie bieżących problemów i nadchodzących zmian w podatku VAT w zakresie wybranych zagadnień. Szkolenie oparte jest na przepisach podatkowych w powiązaniu z praktycznym podejściem do prezentowanych zagadnień od momentu ujęcia faktury w ewidencji do jej zadeklarowania w JPK. Uczestnicy mają możliwość aktywnego udziału w spotkaniu poprzez zadawanie pytań w trakcie analizy poszczególnych zagadnień wymienionych w programie.
PROGRAM
1. Zasady powstania obowiązku podatkowego a data sprzedaży:
- ustalenie daty obowiązku podatkowego w zależności od przyjętego wariantu dostawy (dostawa bezpośrednio przez sprzedającego, odbiór towaru przez nabywcę, dostawy kurierskie, znaczenie reguł INCOTERMS),
- prezentacja daty sprzedaży/otrzymanej zaliczki na fakturze,
- moment powstania obowiązku podatkowego w zależności od rodzaju transakcji – sprzedaż krajowa, WDT, eksport, usługi zagraniczne,
- sprzedaż wysyłkowa poprzedzona płatnością.
2. Faktury w walutach obcych:
- faktura sprzedaży dla kontrahenta krajowego/zagranicznego,
- faktura zakupu przy WNT, imporcie towarów/usług,
- kursy walut obcych stosowane przy korektach.
3. Nieodpłatne przekazanie towarów:
- prezenty,
- gratisy,
- darowizny,
- nagrody.
4. Nieruchomości w kontekście podatku VAT – zakup, najem, sprzedaż, wycofanie z działalności.
5. Samochód osobowy w firmie:
- prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie i w trakcie eksploatacji,
- samochody wykorzystywane na podstawie umowy najmu,
- samochód prywatny w działalności gospodarczej,
- darowizny samochodów – wybrane przypadki.
6. „Podatek od plastiku” :
- od kogo pobierany jest podatek i na jakich zasadach,
- opłata za jednorazowe opakowania w kontekście handlu detalicznego, hurtowego, punktów gastronomicznych.
7. System kaucyjny – zmiany planowane na 2025r.
- wpływ nowych rozwiązań na podstawę opodatkowania,
- nowe obowiązki ewidencyjne,
- opakowania wielokrotnego użytku.
8. Najnowsze propozycje w zakresie planowanego wprowadzenia KSeF – stan wiedzy na dzień szkolenia:
- prawdopodobne terminy wejścia,
- zakres podmiotowy,
- zasady funkcjonowania,
- różnice pomiędzy pierwotnymi założeniami a obecną koncepcją Ministerstwa Finansów.
9. Omówienie wybranych najnowszych interpretacji organów podatkowych i wyroków TSUE.
10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 400 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
- 400 zł - dla osób z Bydgoską Kartą Rodzinną 3+
- 400 zł - dla osób z Kartą Dużej Rodziny
- 420 zł - dla pozostałych osób
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.