Miasto:
Bydgoszcz
Typ:
szkolenie
Tryb:
w godzinach pracy
Opłata:
370,- zł od osoby
350,- zł cena ze zniżką
Terminy

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 15 maja 2024 r. od godz. 09.00 do 15.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Iwona Wołkiewicz  - absolwentka Studiów Podyplomowych z Prawa Pracy na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Szkole Głównej Handlowej. Umiejętności trenerskie szkoliła na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego oraz licznych kursach trenerskich. Wieloletni praktyk na stanowiskach Specjalisty ds. Administracji Personalnej, Specjalisty ds. Rozwoju Personelu, HR Business Partner. Doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowych korporacjach Coca – Cola HBC, PTK Centertel (Orange), GTS Poland (Grupa T-Mobile), MDDP Outsourcing Kadr i Płac (usługi świadczone m.in. dla firm: Alior Bank, Krono, AccorHotels, Merck). Od 12 lat prowadzi szkolenia z zakresu prawa pracy. Wieloletni współpracownik  Uczelni Techniczno -Handlowej im. H. Chodkowskiej. Od sześciu lat związana z Infor, gdzie prowadzi szkolenia online (Inforakademia), stacjonarne, jak również jest prelegentem na licznych Konferencjach organizowanych pod patronatem Gazety Prawnej.

CEL

Zapoznanie z przepisami dotyczącymi prowadzenia dokumentacji pracowniczej w celu właściwego prowadzenia akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz przygotowanie dokumentów pracowniczych zgodnie z obowiązującymi zasadami prawa pracy.

PROGRAM

I Ogólne zasady przechowywania dokumentacji pracowniczej

  1. Dokumentacja pracownicza – jej skład i zasady archiwizacji dokumentacji – zmiany w 2023 roku w rozporządzeniu o dokumentacji pracowniczej
  2. Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej a data zawarcia stosunku pracy
  3. Kontynuacja dokumentacji pracowniczej / obowiązek założenia nowej dokumentacji pracowniczej w sytuacji kontynuacji zatrudnienia
  4. Kontynuacja dokumentacji pracowniczej / obowiązek założenia nowej dokumentacji pracowniczej w sytuacji ponownego zatrudnienia pracownika – stanowiska resortu pracy i PIP
  5. Zmiana postaci dokumentacji pracowniczej – podwójny obowiązek informacyjny dla pracowników – stanowisko MRPiT

II Trudne przypadki w prowadzeniu Akt osobowych

  1. Dwie teczki Akt Osobowych a zbiorcze świadectwo pracy – stanowisko MRPiPS
  2. Kopiowanie i przechowywanie dokumentów w dokumentacji pracowniczej – jakie dokumenty mamy prawo kopiować a jakie dokumenty przyjmujemy od pracownika tylko do wglądu - stanowiska UODO, PIP, Ministerstwa Pracy
  3. Przechowywanie dokumentów wytworzonych elektronicznie w przypadku prowadzenia papierowych akt osobowych – stanowisko MRPiT
  4. Duplikat czy kopia – na wniosek pracownika lub byłego pracownika - stanowisko

III Dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy

  1. Ogólny podział dokumentacji w sprawach stosunku pracy oraz przechowywanie dokumentacji w sposób przyjęty u pracodawcy
  2. Dokumenty związane z ewidencjonowaniem czasu pracy a dokumentacja związana z urlopami wypoczynkowymi – najczęstsze błędy w archiwizacji

IV Dokumenty, które nie wchodzą w skład dokumentacji pracowniczej

  1. Przykłady dokumentów, które nie powinny być archiwizowane w dokumentacji pracowniczej – stanowiska UODO,PIP, Ministerstwa pracy
  2. Konsekwencje dla pracodawcy za niewłaściwe przechowywanie dokumentacji pracowniczej – parametry temperatury i wilgotności – stanowisko MRPiPS i PIP
  3. Postępowanie przy usuwaniu danych nadmiarowych – stanowiska UODO

V Dokumentacja pracownicza a zmiany w kodeksie pracy w 2023 w związku z badaniem trzeźwości/pracą zdalną/ przejrzystymi warunkami zatrudnienia oraz work life balanse

  1. Dokumentacja związana z wprowadzeniem pracy zdalnej – wniosku, oświadczenia, zgody – miejsce przechowywania
  2. Dokumentacja związana z wprowadzeniem badania trzeźwości – miejsce archiwizacji protokołu z badania czy zawsze Część E akt osobowych?
  3. Archiwizacja dokumentacji związanej z work life balanse i przejrzystymi warunkami zatrudnienia – w części B Akt osobowych czy w Dokumentacji związanej z ewidencją czasu pracy
  4. Zmiany w prawie pracy 2023 a dokumenty: Umowa o pracę, Informacja o warunkach zatrudnienia, Świadectwo pracy – stanowiska resortu pracy i PIP

OPŁATA

  • 350 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
  • 350 zł - dla osób z Bydgoską Kartą Rodzinną 3+
  • 350 zł - dla osób z Kartą Dużej Rodziny
  • 370 zł - dla pozostałych osób

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
  • przerwę kawową i lunch

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

ul. Toruńska 24
85-023 Bydgoszcz

tel. 52 348 43 77
tel. 52 348 43 80
fax 52 348 43 88

szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
biuro@bydgoszcz.skwp.pl

ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976

close