WÓJT GMINY SICIENKO

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

podinspektor/inspektor księgowości budżetowej

w Referacie Finansów Urzędu Gminy w Sicienku

Wymagania niezbędne:

Kandydatem może być osoba która:

a) spełnia wymagania określone w art. 6 ust. 1 oraz ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych;

b) posiada wykształcenie min. średnie;

c) posiada staż pracy: co najmniej 5-letni staż pracy w przypadku posiadania wykształcenia średniego, co najmniej 3-letni staż pracy w przypadku posiadania wykształcenia wyższego (przy aplikowaniu na stanowisko inspektora), co najmniej 3-letni staż pracy w przypadku posiadania wykształcenia średniego lub bez stażu w przypadku posiadania wykształcenia wyższego (przy aplikowaniu na stanowisko podinspektora),

d) posiada biegłą umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;

e) zna zagadnienia z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego, w tym przepisy prawa z zakresu:

  • ustawy o samorządzie gminnym,
  • ustawy o finansach publicznych,
  • ustawy o rachunkowości,
  • ustawy ordynacja podatkowa,
  • ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
  • rozporządzenia w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
  • rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych;

f) posiada znajomość zagadnień związanych z przedstawionym poniżej zakresem zadań.

2) Wymagania dodatkowe:

  1. posiada doświadczenie zawodowe w zakresie księgowości budżetowej – 6 m-cy;
  2. preferowane wykształcenie ekonomiczne, w tym w zakresie finansów i rachunkowości;
  3. umiejętność interpretowania przepisów;
  4. kreatywność;
  5. komunikatywność;
  6. inicjatywa;
  7. zdyscyplinowanie;
  8. umiejętność samodzielnej pracy i pracy w zespole;
  9. odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych zadań,
  10. odporność na trudne sytuacje zawodowe.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. współdziałanie z kierownikami jednostek obsługiwanych,  kierownikami Referatów oraz samodzielnymi stanowiskami w zakresie przygotowania materiałów finansowych niezbędnych do:

- sporządzania wniosków o dotacje, kredyty, pożyczki oraz współfinansowanie zadań realizowanych przez Gminę;

- rozliczenia otrzymanych dotacji, kredytów, pożyczek oraz współfinansowania zadań  realizowanych przez Gminę;

  1. ewidencjonowanie ilościowo-wartościowe oraz ilościowe środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
  2. systematyczne uzgadnianie ewidencji analitycznej środków trwałych z ewidencją syntetyczną;
  3. rozliczanie inwentaryzacji okresowych, kontrolnych, zdawczo-odbiorczych;
  4. sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej środków trwałych;
  5. przygotowanie informacji o stanie mienia gminnego dla potrzeb sprawozdawczości
    z wykonania budżetu Gminy;
  6. prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczenia mienia Gminy;
  7. prowadzenie księgowości wydatków budżetowych;
  8. prowadzenie szczegółowej analityki do kont rozrachunków wydatków;
  9. sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym dowodów księgowych wynikających
    z realizacji budżetu Gminy;
  10. przygotowanie materiałów w zakresie sprawozdawczości dotyczącej wykonania budżetu Gminy oraz sprawozdawczości budżetowej i finansowej oraz statystycznej w zakresie finansów;
  11. obsługa systemu informatycznego SIO BESTIA w zakresie sprawozdawczości i planów finansowych.

Warunki pracy na stanowisku

  1. praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;
  2. umowa o pracę - pełen etat;
  3. praca w budynku Urzędu Gminy w Sicienku, ul. Mrotecka 9, na pierwszym piętrze, budynek bez windy, posiada podjazd;
  4. praca w godzinach: 7:30-15:30 - poniedziałek, środa i czwartek; w godz. 7.30-17.00- wtorek;
    w godz. 7.30-14.00 w piątek;
  5. praca w zespole;
  6. codzienny kontakt telefoniczny.
  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Sicienku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Urząd Gminy w Sicienku jest pracodawcą równych szans. Oferty rozpatrywane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonanie polityczne, przynależność związkowa, pochodzenie etnicze, wyznanie, orientacje seksualna czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną. Osoba z niepełnosprawnością może skorzystać
z pierwszeństwa w zatrudnieniu.

Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny - opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem oraz własnoręcznym podpisem;
  2. życiorys zawodowy (curriculum vitae) - opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub
    e-mailem oraz własnoręcznym podpisem;
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  4. kserokopie świadectw pracy;
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
  6. oświadczenie o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych  i pełni praw publicznych oraz o posiadanym obywatelstwie;
  7. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
  8. oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w związku z ogłoszeniem naboru;
  9. dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych;
  10. referencje, jeśli takie posiada;
  11. inne dokumenty, jeżeli obowiązek ich złożenia wynika z odrębnych przepisów;
  12. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać
    z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
    o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530).

Zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przed wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy.

Wszystkie dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Wymagane dokumenty kandydat może złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Sicienku w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach pracy Urzędu (w poniedziałek, środa i czwartek 7:30-15:30, wtorek 7:30-17:00, piątek 7:30-14:00) lub przesłać pocztą
na adres: Urząd Gminy w Sicienku ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko.

Oferta winna zostać złożona lub przesłana w zamkniętej kopercie opatrzonej dopiskiem „Nabór
na stanowisko ds. księgowości budżetowej w Referacie Finansów” w terminie do 25 lipca 2022 r.
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Sicienku.

Dodatkowe informacje:

Oferty, które wpłyną do Urzędu po terminie nie będą rozpatrywane.

Nabór przeprowadzi, powołana przez Wójta Gminy Sicienko, Komisja konkursowa, w dwóch etapach:

  • I etap obejmuje formalną analizę dokumentów,
  • II etap stanowi merytoryczną ocenę kandydatów, może składać się z rozmowy kwalifikacyjnej lub/i testu kwalifikacyjnego.

Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie  o terminie II etapu naboru.

Przed przystąpieniem do etapu naboru wymagającego osobistego stawienia się kandydata, należy przedłożyć komisji do wglądu oryginały dokumentów, które zostały złożone  w formie kserokopii oraz okazać dowód tożsamości.

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony  (do 6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy na czas określony lub na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru. W pozostałych przypadkach umowę o pracę zawiera się na czas określony (do 6 miesięcy). Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy na czas określony lub na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.

Zastrzega się prawo zakończenie otwartego naboru, bez rozstrzygnięcia lub jego unieważnienie w dowolnym czasie bez podania przyczyny.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Sicienku https://bip.sicienko.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Sicienku, ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 52 31 17 413 i 52 31 17 480.

Wójt Gminy Sicienko

Sicienko, 12 lipca 2022 r.                                                         /-/ Piotr Chudzyński

Pozostałe oferty z tego samego miasta

ul. Toruńska 24
85-023 Bydgoszcz

tel. 52 348 43 77
tel. 52 348 43 80
fax 52 348 43 88

szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
biuro@bydgoszcz.skwp.pl

ING Bank Śląski SA 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976