WÓJT GMINY SICIENKO

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

główny księgowy

w Referacie Oświaty, Kultury i Sportu Urzędu Gminy w Sicienku

  1. Wymagania niezbędne:
  2. Głównym księgowym, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, może być osoba, która:
  3. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
  4. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  5. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  6. nie był prawomocnie skazany wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
  8. spełnia jeden z poniższych warunków:
  • ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
  • ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
  • jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  • posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
  1. Znajomość prawa, w zakresie:

- ustawy o samorządzie gminnym;

- ustawy o finansach publicznych;

- ustawy o rachunkowości;

- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;

- ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: od osób prawnych;

- ustawy o podatku od towarów i usług.

  1. Wymagania dodatkowe:
  2. doświadczenie zawodowe w pracy w księgowości, co najmniej 3-letni staż pracy  na stanowisku Głównego Księgowego w jednostce samorządu terytorialnego, jednostce sektora finansów publicznych, mile widziane doświadczenie w jednostkach oświatowych;
  3. znajomość przepisów szczególnych dotyczących zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych;
  4. znajomość zasad finansowania zadań oświatowych na szczeblu gminy jako organu samorządu terytorialnego;
  5. znajomość przepisów z zakresu rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, Karty Nauczyciela, Kodeksu postępowania administracyjnego, Prawa zamówień publicznych, prawa pracy, ustawy o ochronie danych osobowych;
  6. posiadanie umiejętności przygotowywania danych statystycznych, tworzenia prognoz, sprawozdań, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
  7. znajomość przepisów dotyczących zasad korzystania ze środków zewnętrznych;
  8. komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.
  9. predyspozycje do pracy na stanowisku głównego księgowego.
  • Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
    1. prowadzenie rachunkowości placówek oświatowych
    2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, stosownie do udzielonych pełnomocnictw;
    3. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
      z obowiązującymi przepisami;
    4. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych i gospodarczych;
    5. przygotowanie materiałów w zakresie sprawozdawczości dotyczącej wykonania budżetu placówek oświatowych oraz sporządzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej;
    6. przygotowanie materiałów w zakresie sprawozdawczości statystycznej;
    7. nadzór nad rozliczeniem inwentaryzacji okresowych, kontrolnych, zdawczo-odbiorczych w placówkach oświatowych;
    8. współpraca z kierownikami obsługiwanych jednostek w zakresie opracowania i zmiany planów finansowych;
    9. dokonywanie analiz i kalkulacji kosztów działalności jednostek obsługiwanych;
    10. bieżąca analiza wykorzystania środków finansowych przekazanych placówkom oświatowym,
    11. tworzenie i aktualizowanie planu kont, instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji inwentaryzacji i innych zarządzeń wewnętrznych regulujących funkcjonowanie gospodarki finansowej obsługiwanych placówek oświatowych,
    12. nadzór nad windykacją należności;
    13. realizacja procedur kontroli zarządczej;
    14. wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów, wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki należą do kompetencji głównego księgowego;
  1. Warunki pracy na stanowisku
  2. praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;
  3. umowa o pracę - pełen etat;
  4. praca w budynku Urzędu Gminy w Sicienku, ul. Mrotecka 9, na pierwszym piętrze, budynek bez windy, posiada podjazd;
  5. praca w godzinach: 7:30-15:30 - poniedziałek, środa i czwartek; w godz. 7.30-17.00- wtorek;
    w godz. 7.30-14.00 w piątek;
  6. praca w zespole;
  7. codzienny kontakt telefoniczny.
  8. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Sicienku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Urząd Gminy w Sicienku jest pracodawcą równych szans. Oferty rozpatrywane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonanie polityczne, przynależność związkowa, pochodzenie etnicze, wyznanie, orientacje seksualna czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną. Osoba z niepełnosprawnością może skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu.

  1. Wymagane dokumenty:
  2. list motywacyjny - opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem oraz własnoręcznym podpisem;
  3. życiorys zawodowy (curriculum vitae) - opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub
    e-mailem oraz własnoręcznym podpisem;
  4. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  5. kserokopie świadectw pracy;
  6. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
  7. podpisane oświadczenia o:

- o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe,
- o nie byciu prawomocnie skazany wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,

  1. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
  2. oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w związku z ogłoszeniem naboru;
  3. dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych;
  4. referencje, jeśli takie posiada;
  5. inne dokumenty, jeżeli obowiązek ich złożenia wynika z odrębnych przepisów;
  6. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać
    z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
    o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).

Zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przed wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Wymagane dokumenty kandydat może złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Sicienku w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach pracy Urzędu (w poniedziałek, środa i czwartek 7:30-15:30, wtorek 7:30-17:00, piątek 7:30-14:00) lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Sicienku ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko.

Oferta winna zostać złożona lub przesłana w zamkniętej kopercie opatrzonej dopiskiem „Nabór
na głównego księgowego w Referacie Oświaty, Kultury i Sportu” w terminie do 10 września 2024 r. do godz. 17:00. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Sicienku.

  • Dodatkowe informacje:

Oferty, które wpłyną do Urzędu po terminie nie będą rozpatrywane.

Nabór przeprowadzi, powołana przez Wójta Gminy Sicienko, Komisja konkursowa, w dwóch etapach:

  • I etap obejmuje formalną analizę dokumentów,
  • II etap stanowi merytoryczną ocenę kandydatów, może składać się z rozmowy kwalifikacyjnej lub/i testu kwalifikacyjnego.

Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie o terminie II etapu naboru. Zastrzega się prawo zakończenie otwartego naboru, bez rozstrzygnięcia lub jego unieważnienie
w dowolnym czasie bez podania przyczyny.

 

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Sicienku https://bip.sicienko.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy
w Sicienku, ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 52 31 17 13 i 52 31 17 480.

Wójt

/-/ Piotr Chudzyński

Sicienko, 28 sierpnia 2024 r.

Pozostałe oferty z tego samego miasta

ul. Toruńska 24
85-023 Bydgoszcz

tel.52 348 43 77
tel.52 348 43 80
fax52 348 43 88

szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
biuro@bydgoszcz.skwp.pl

ING Bank Śląski SA40 1050 1139 1000 0023 0192 5976