DYREKTOR GMINNEGO CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKI W SICIENKU
ogłasza nabór na stanowisko:
Głównego Księgowego
- Stanowisko pracy:
Nazwa i adres jednostki: Gminne Centrum Kultury i Biblioteka w Sicienku ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko.
NIP: 554 29 99 126
Planowany wymiar czasu pracy: 3/4 etatu
Wynagrodzenie: zasadnicze 4 500.00 zł. brutto + dodatek stażowy + dodatek funkcyjny
Rodzaj stosunku pracy: umowa o pracę
- Wymagania niezbędne:
- Głównym księgowym, zgodnie z Ustawą o finansach publicznych, może być osoba, która:
- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub studia podyplomowe o specjalności rachunkowość i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Znajomość prawa, w zakresie:
- ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
- ustawy o finansach publicznych;
- ustawy o rachunkowości;
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: od osób prawnych;
- ustawy VAT.
III. Wymagania preferowane:
- Doświadczenie w pracy w księgowości, co najmniej 2-letni staż pracy na stanowisku Głównego Księgowego w jednostce samorządu terytorialnego, jednostce sektora finansów publicznych, mile widziane doświadczenie w instytucji kultury.
- Znajomość przepisów szczególnych, dotyczących zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych.
- Znajomość przepisów z zakresu ustawy o samorządzie gminnym, rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury, Kodeksu postępowania administracyjnego, Prawa zamówień publicznych, Prawa pracy, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Posiadanie umiejętności przygotowywania danych statystycznych, tworzenia prognoz, sprawozdań, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
- Mile widziana umiejętność korzystania z pakietu MS OFFICE, internetu, programu kadrowo-płacowego ( Symfonia R2 płatnik), programów księgowych min.: ( FiK Groszek), PUE platforma ZUS, PŁATNIK, bankowość internetowa. ( Symfonia Środki Trwałe)
- Znajomość przepisów dotyczących zasad korzystania ze środków-zewnętrznych.
- Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.
- Predyspozycje do pracy na stanowisku głównego księgowego.
- Warunki pracy na stanowisku
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;
- praca w budynku Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku, ul. Bydgoska 6, na pierwszym piętrze, budynek bez windy;
- praca w godzinach: 7:30-15:30 od poniedziałku do piątku;
- praca w zespole;
- codzienny kontakt telefoniczny;
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych dotyczących księgowości do Urzędu statystycznego.
- Organizowanie instruktażu dla pracownika ds. księgowości.
- Opracowywanie projektu budżetu dla GCKiB w Sicienku.
- Wnioskowanie o niezbędne korekty planów finansowych. Kontrola wykonania planów.
- Kontrola wyciągów bankowych.
- Kontrola prowadzonej ewidencji wynagrodzeń pracowników oraz sporządzonych list płac.
- Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.
- Kontrola terminowości należności i zobowiązań jednostki wobec wierzycieli i dokonywanie przelewów.
- Przygotowanie, rozliczanie inwentaryzacji i współpraca z komisją inwentarzową w zakresie wyników inwentaryzacji.
- Naliczanie odpisu na Fundusz Świadczeń Socjalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Sporządzanie rachunku zysków i strat oraz bilansu rocznego.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej dochodów GCKiB w Sicienku zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Prowadzenie księgowości analitycznej wydatków GCKiB w Sicienku zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Systematyczne uzgadnianie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków.
- Prowadzenie szczegółowej analityki do kont rozrachunków dochodów i wydatków.
- Przygotowywanie materiałów w zakresie sprawozdawczości budżetowej obowiązującej dla jednostek budżetowych samorządu terytorialnego. Opracowywanie sprawozdań, materiałów i analiz na potrzeby organów gminy.
- Kontrola i nadzór formalno– rachunkowy księgowości GCKiB w Sicienku.
- Wykonywanie innych spraw zleconych przez Dyrektora GCKiB w Sicienku związanych
z gospodarką finansową.
- Sprawdzanie wynagrodzeń i sporządzonych list płac dla pracowników zatrudnionych w GCKiB
w Sicienku w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
- Sprawdzanie zasiłków wypłacanych przez ZUS w oparciu o obowiązujące przepisy prawa i prowadzenie kart zasiłkowych dotyczących:
- zasiłków chorobowych
- zasiłków opiekuńczych
- zasiłków macierzyńskich
- zasiłków pogrzebowych
- Sprawdzanie naliczonego podatku dochodowego od osób fizycznych pracowników zatrudnionych przez GCKIB w Sicienku, a w szczególności podatku dochodowego od osób fizycznych.
- Odprowadzanie podatku na rachunek właściwego urzędu skarbowego.
- Sporządzanie rozliczeń PIT, CIT.
- Sprawdzanie naliczonych składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z tytułu wynagrodzeń pracowników zatrudnionych przez GCKIB w Sicienku oraz odprowadzanie ich na właściwy rachunek.
- Rozliczanie z właściwym oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wypłaconych zasiłków wymienionych w pkt. 3
- Postępowanie egzekucyjne, należności z wierzytelności pochodzących z wynagrodzeń za pracę.
- Sprawdzanie podatku dochodowego od osób fizycznych dla osób zatrudnionych przez GCKIB
w Sicienku w ramach umowy zlecenia lub umowy o dzieło, a w szczególności;
- podatku dochodowego od osób fizycznych
- Odprowadzanie podatku na rachunek właściwego urzędu skarbowego
- Sporządzanie rozliczeń PIT z tytułu umów cywilno-prawnych
- Prowadzenie i kontrola teczek osobowych pracowników.
- Sporządzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami sprawozdawczości z zakresu prowadzenia rachuby płac.
- Współpraca przy pozyskiwaniu dodatkowych środków finansowych dla GCKIB w Sicienku.
- Archiwizacja powierzonych dokumentów.
- Współpraca z Dyrektorem przy tworzeniu umów cywilno – prawnych.
- Znajomość i przestrzeganie przepisów prawa w powierzonym zakresie oraz stałe podnoszenie
kwalifikacji i umiejętności zawodowych.
- Kontrola zatrudnianych pracowników w Rejestrze przestępców na tle seksualnym
- Opracowanie i składanie dokumentacji do ubezpieczeń majątkowych oraz wypłat odszkodowań.
- Kontrola i rozliczanie zwrotu kaucji za wynajmy
- Kontrola terminowego wpływu dokumentów finansowo - księgowych
- Wymagane dokumenty:
- Kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o zatrudnienie.
- List motywacyjny opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub E-mailem oraz własnoręcznym podpisem
- CV- uwzględniające dokładny przebieg kariery zawodowej opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub E-mailem oraz własnoręcznym podpisem
- Kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie
i kwalifikacje zawodowe. - Opinie, referencje (jeśli kandydat takie posiada).
- Własnoręcznie podpisane oświadczenie o:
- posiadaniu obywatelstwa
- niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe,
- posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13aust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2019r., poz.1282 ze zm.)
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora danych Dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko w celu wzięcia udziału w naborze na wolne stanowisko Głównego Księgowego w GCKiB w Sicienku. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą. Zapoznałam (em) się z treścią klauzuli informacyjnej, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawienia”.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w biurze Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku w godz. od 7:30 do 15:30 (poniedziałek- piątek)
lub listownie w zamkniętej kopercie opatrzonej dopiskiem: ,,Nabór na stanowisko Głównego Księgowego w Gminnym Centrum Kultury i Bibliotece w Sicienku” na adres: Gminne Centrum Kultury i Biblioteka w Sicienku, ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko
w terminie do dnia 22 lipca 2024 r. do godz. 12:00
- O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie - telefonicznie.
- Ogłoszenie jest opublikowane w Biuletynie Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku, na stronie internetowej www.gck-sicienko.pl, na profilu Facebook GCKiB w Sicienku.
- Nadesłane dokumenty będą analizowane pod względem formalnym, następnie wybrane osoby zostaną poinformowane telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
VIII. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Administratorem Danych Osobowych jest Dyrektor Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku, ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko.
Z Administratorem można skontaktować się osobiście w jego siedzibie, poprzez adres poczty elektronicznej dyrektor@gck-sicienko.pl lub pisemnie pod adresem Gminne Centrum Kultury i Biblioteka w Sicienku, ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko.
Z naszym Inspektorem Ochrony Danych Krzysztofem Dziemianem, można skontaktować się przy pomocy adresu e-mail iod@rodo.pl.
Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast inne dane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym momencie.
Gminne Centrum Kultury i Biblioteka w Sicienku będzie przetwarzać Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art.6 ust.1 lit.a RODO), która może zostać odwołana w każdym czasie.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane wrażliwe, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Pani/Pana zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO) (treść zgody: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wrażliwych zawartych w przesłanych dokumentach przez Dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom udzielającym wsparcia Administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia.
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22(1)Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.