DYREKTOR GMINNEGO CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKI W SICIENKU

ogłasza nabór na stanowisko:

Głównego Księgowego

 

  1. Stanowisko pracy:

Nazwa i adres jednostki: Gminne Centrum Kultury i Biblioteka w Sicienku ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko.

NIP: 554 29 99 126

Planowany wymiar czasu pracy: 3/4 etatu

Wynagrodzenie: zasadnicze  4 500.00 zł. brutto + dodatek stażowy + dodatek funkcyjny

Rodzaj stosunku pracy: umowa o pracę

 

  1. Wymagania niezbędne:
  2. Głównym księgowym, zgodnie z Ustawą o finansach publicznych, może być osoba, która:
  3. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
  4. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  5. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  6. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
  7. spełnia jeden z poniższych warunków:
  • ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub studia podyplomowe o specjalności rachunkowość i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
  • ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
  • jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  • posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
  1. Znajomość prawa, w zakresie:
  2. ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
  3. ustawy o finansach publicznych;
  4. ustawy o rachunkowości;
  5. ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
  6. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: od osób prawnych;
  7. ustawy VAT.

 

III.  Wymagania preferowane:

  1. Doświadczenie w pracy w księgowości, co najmniej 2-letni staż pracy  na stanowisku Głównego Księgowego w jednostce samorządu terytorialnego, jednostce sektora finansów publicznych, mile widziane doświadczenie w instytucji kultury.
  2. Znajomość przepisów szczególnych, dotyczących zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych.
  3. Znajomość przepisów z zakresu ustawy o samorządzie gminnym, rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury, Kodeksu postępowania administracyjnego, Prawa zamówień publicznych, Prawa pracy, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Posiadanie umiejętności przygotowywania danych statystycznych, tworzenia prognoz, sprawozdań, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
  5. Mile  widziana umiejętność korzystania z pakietu MS OFFICE, internetu, programu kadrowo-płacowego ( Symfonia R2 płatnik), programów  księgowych min.: ( FiK Groszek), PUE platforma ZUS, PŁATNIK, bankowość internetowa. ( Symfonia  Środki Trwałe)
  6. Znajomość przepisów dotyczących zasad korzystania ze środków-zewnętrznych.
  7. Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.
  8. Predyspozycje do pracy na stanowisku głównego księgowego.

 

  1. Warunki pracy na stanowisku
  2. praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;
  3. praca w budynku Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku, ul. Bydgoska 6, na pierwszym piętrze, budynek bez windy;
  4. praca w godzinach: 7:30-15:30 od poniedziałku do piątku;
  5. praca w zespole;
  6. codzienny kontakt telefoniczny;

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
  2. Sporządzanie sprawozdań statystycznych dotyczących księgowości do Urzędu statystycznego.
  3. Organizowanie instruktażu dla pracownika ds. księgowości.
  4. Opracowywanie projektu budżetu dla GCKiB w Sicienku.
  5. Wnioskowanie o niezbędne korekty planów finansowych. Kontrola wykonania planów.
  6. Kontrola wyciągów bankowych.
  7. Kontrola prowadzonej ewidencji wynagrodzeń pracowników oraz sporządzonych list płac.
  8. Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.
  9. Kontrola terminowości należności i zobowiązań jednostki wobec wierzycieli i dokonywanie przelewów.
  10. Przygotowanie, rozliczanie inwentaryzacji i współpraca z komisją inwentarzową w zakresie wyników inwentaryzacji.
  11. Naliczanie odpisu na Fundusz Świadczeń Socjalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  12. Sporządzanie rachunku zysków i strat oraz bilansu rocznego.
  13. Prowadzenie księgowości syntetycznej dochodów GCKiB w Sicienku zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  14. Prowadzenie księgowości analitycznej wydatków GCKiB w Sicienku zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  15. Systematyczne uzgadnianie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków.
  16. Prowadzenie szczegółowej analityki do kont rozrachunków dochodów i wydatków.
  17. Przygotowywanie materiałów w zakresie sprawozdawczości budżetowej obowiązującej dla jednostek budżetowych samorządu terytorialnego. Opracowywanie sprawozdań, materiałów i analiz na potrzeby organów gminy.
  18. Kontrola i nadzór formalno– rachunkowy księgowości GCKiB w Sicienku.
  19. Wykonywanie innych spraw zleconych przez Dyrektora GCKiB w Sicienku związanych

z gospodarką finansową.

  1. Sprawdzanie wynagrodzeń i sporządzonych list płac dla pracowników zatrudnionych w GCKiB

w Sicienku w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.

  1. Sprawdzanie zasiłków wypłacanych przez ZUS w oparciu o obowiązujące przepisy prawa i prowadzenie kart zasiłkowych dotyczących:

-           zasiłków chorobowych

-           zasiłków opiekuńczych

-           zasiłków macierzyńskich

-           zasiłków pogrzebowych

  1. Sprawdzanie naliczonego podatku dochodowego od osób fizycznych pracowników zatrudnionych przez GCKIB w Sicienku, a w szczególności podatku dochodowego od osób fizycznych.
  2. Odprowadzanie podatku na rachunek właściwego urzędu skarbowego.
  3. Sporządzanie rozliczeń PIT, CIT.
  4. Sprawdzanie naliczonych składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z tytułu wynagrodzeń pracowników zatrudnionych przez GCKIB w Sicienku oraz odprowadzanie ich na właściwy rachunek.
  5. Rozliczanie z właściwym oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wypłaconych zasiłków wymienionych w pkt. 3
  6. Postępowanie egzekucyjne, należności z wierzytelności pochodzących z wynagrodzeń za pracę.
  7. Sprawdzanie podatku dochodowego od osób fizycznych dla osób zatrudnionych przez GCKIB

w Sicienku w ramach umowy zlecenia lub umowy o dzieło, a w szczególności;

-      podatku dochodowego od osób fizycznych

  1. Odprowadzanie podatku na rachunek właściwego urzędu skarbowego
  2. Sporządzanie rozliczeń PIT z tytułu umów cywilno-prawnych
  3. Prowadzenie i kontrola teczek osobowych pracowników.
  4. Sporządzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami sprawozdawczości z zakresu prowadzenia rachuby płac.
  5. Współpraca przy pozyskiwaniu dodatkowych środków finansowych dla GCKIB w Sicienku.
  6. Archiwizacja powierzonych dokumentów.
  7. Współpraca z Dyrektorem przy tworzeniu umów cywilno – prawnych.
  8. Znajomość i przestrzeganie przepisów prawa w powierzonym zakresie oraz stałe podnoszenie

kwalifikacji i umiejętności zawodowych.

  1. Kontrola zatrudnianych pracowników w Rejestrze przestępców na tle seksualnym
  2. Opracowanie i składanie dokumentacji do ubezpieczeń majątkowych oraz wypłat odszkodowań.
  3. Kontrola i rozliczanie zwrotu kaucji za wynajmy
  4. Kontrola terminowego wpływu dokumentów finansowo - księgowych

 

  1. Wymagane dokumenty:
  1. Kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o zatrudnienie.
  2. List motywacyjny opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub E-mailem oraz własnoręcznym podpisem
  3. CV- uwzględniające dokładny przebieg kariery zawodowej opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub E-mailem oraz własnoręcznym podpisem
  4. Kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie
    i kwalifikacje zawodowe.
  5. Opinie, referencje (jeśli kandydat takie posiada).

 

  1. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o:
  1. posiadaniu obywatelstwa
  2. niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe,
  3. posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
  1. Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13aust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2019r., poz.1282 ze zm.)
  2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych o treści:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora danych Dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko w celu wzięcia udziału w naborze na wolne stanowisko Głównego Księgowego w GCKiB w Sicienku. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam,  że są one zgodne z prawdą. Zapoznałam (em) się z treścią klauzuli informacyjnej, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawienia”.

 

VII. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w biurze Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku w godz. od 7:30 do 15:30 (poniedziałek- piątek)

lub listownie w zamkniętej kopercie opatrzonej dopiskiem: ,,Nabór na stanowisko Głównego Księgowego w Gminnym Centrum Kultury i Bibliotece w Sicienku” na adres: Gminne Centrum Kultury i Biblioteka w Sicienku, ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko

w terminie do dnia 22 lipca 2024 r. do godz. 12:00

- O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie - telefonicznie.

- Ogłoszenie jest opublikowane w Biuletynie Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku, na stronie internetowej www.gck-sicienko.pl, na profilu Facebook GCKiB w Sicienku.

- Nadesłane dokumenty będą analizowane pod względem formalnym, następnie wybrane osoby zostaną poinformowane telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

 

VIII. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

Administratorem Danych Osobowych jest Dyrektor Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku, ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko.

Z Administratorem można skontaktować się osobiście w jego siedzibie, poprzez adres poczty elektronicznej dyrektor@gck-sicienko.pl lub pisemnie pod adresem  Gminne  Centrum Kultury i Biblioteka w Sicienku, ul. Bydgoska 6, 86-014 Sicienko.

Z naszym Inspektorem Ochrony Danych Krzysztofem Dziemianem, można skontaktować się przy pomocy adresu e-mail iod@rodo.pl.

Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast inne dane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym momencie.

Gminne  Centrum Kultury i Biblioteka w Sicienku będzie przetwarzać Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art.6 ust.1 lit.a RODO), która może zostać odwołana w każdym czasie.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane wrażliwe, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Pani/Pana zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO) (treść zgody: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wrażliwych zawartych w przesłanych dokumentach przez Dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Sicienku), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom udzielającym wsparcia Administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia.

Państwa dane zgromadzone w  obecnym procesie rekrutacyjnym  będą przechowywane do zakończenia rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22(1)Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.

Pozostałe oferty z tego samego miasta

ul. Toruńska 24
85-023 Bydgoszcz

tel.52 348 43 77
tel.52 348 43 80
fax52 348 43 88

szkolenia@bydgoszcz.skwp.pl
biuro@bydgoszcz.skwp.pl

ING Bank Śląski SA40 1050 1139 1000 0023 0192 5976