Twój zakres obowiązków
-
Projektowanie zasad polityki rachunkowości,
-
Tworzenie zasad obiegu i kontroli dokumentów księgowych, wraz z aktualizacją oraz nadzór nad przestrzeganiem przyjętych zasad.
-
Zapewnienie bieżącej kontroli dokumentów i ewidencji księgowej.
-
Nadzór nad sporządzaniem sprawozdań, których dane wynikają z ksiąg rachunkowych.
-
Zapewnienie wiarygodności sald kont bilansowych, poprawności i zgodności zapisów księgowych z operacjami Banku.
-
Nadzór nad prawidłowym dokumentowaniem zdarzeń gospodarczych i operacji bankowych.
-
Opracowywanie procedur księgowych, w tym zasad księgowania dla nowych produktów.
-
Nadzór nad gromadzeniem i przechowywaniem dokumentacji w sposób przewidziany przepisami prawa.
-
Nadzór nad okresowym ustalaniem rzeczywistego stanu aktywów i pasywów oraz ich bieżąca wycena.
-
Nadzór nad rozliczeniami publiczno-prawnymi.
-
Opracowywanie i korygowanie planu ekonomiczno-finansowego Banku.
-
Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych oraz projektów podziału zysku bądź pokrycia straty.
-
Współpraca bezpośrednia z audytorem zewnętrznym w zakresie badania rocznego sprawozdania finansowego.
-
Bezpośredni nadzór nad gospodarką finansową Banku oraz nad sprawnością
-
i prawidłowością dokonywania rozliczeń międzybankowych i międzyoddziałowych.
-
Wprowadzanie i aktualizacja w systemie finansowo-księgowym tabel oprocentowania depozytów i kredytów, prowizji i opłat, planu kont, rachunków własnych Banku.
-
Opracowywanie, uaktualnianie i nadzór nad realizacją zasad wyznaczania łącznej kwoty ekspozycji na ryzyko.
-
Nadzór nad procesem szacowania kapitału wewnętrznego, opracowywanie, przegląd instrukcji i stosowanych metodologii.
-
Opracowywanie i uaktualnianie polityki ujawnień w zakresie profilu ryzyka i poziomu kapitału oraz sporządzanie informacji w tym zakresie.
-
Opracowywanie i uaktualnianie procedury w zakresie polityki zarządzania kapitałem.
-
Zarządzanie rachunkiem podstawowym Banku w zakresie bieżącej płynności finansowej.
-
Lokowanie nadwyżek pieniężnych.
-
Opracowywanie i uaktualnianie procedur w zakresie inwestowania w dłużne papiery wartościowe.
-
Sporządzanie informacji o sytuacji ekonomiczno-finansowej Banku.
-
Opiniowanie transakcji kredytowych w zakresie zgodności dokumentacji finansowo-księgowej przedłożonej przez wnioskodawcę z przepisami prawa finansowego
-
i podatkowego. Opiniowanie odbywa się na zasadach określonych w schemacie kompetencji decyzyjnych obowiązującym w Banku.
Nasze wymagania
-
Wykształcenie wyższe.
-
Doświadczenie min. 3 lata w księgowości.
-
Praktyczna znajomość zagadnień księgowych oraz obowiązujących przepisów podatkowych, ustawy o rachunkowości.
-
Wysoka motywacja do pracy.
-
Dobra organizacja pracy, dokładność, samodzielność, odpowiedzialność.
-
Komunikatywność oraz umiejętność pracy w zespole.
To oferujemy
-
Pracę w Banku z polskim kapitałem.
-
Stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę.
-
Ciekawą pracę w przyjaznej atmosferze w dynamicznie rozwijającej się instytucji.
-
Możliwości zdobycia cennego doświadczenia i rozwoju zawodowego.